Ma már nagyon gyakori, hogy a cégek év végén vagy akár év közben is megvendégelik a kiemelt partnereiket. Lehet ez egy vacsora, állófogadás vagy gyárlátogatás, lényeg, hogy valamivel kedveskedjenek azon cégek képviselőinek, akik valamilyen szempontból fontos szerepet játszanak a vállalat fejlődésében, profitálásában.
Milyen partyt szervezzünk? Hol?
Mindenképpen olyan rendezvényt és programot érdemes összeállítani, ami illeszkedik cégünk profiljához. Például szálloda esetében a gálavacsora nagyon szerencsés, előtte vagy utána a vendégek kipróbálhatják a szálloda szolgáltatásait, hogy még jobban megismerjék a széles palettát. Egy gyár esetében kuriózum lehet egy állófogadás a gyárban, gyárlátogatással egybekötve, de akkor is lehet ötletes témákat kitalálni, ha adott esetben egy utazási iroda, vagy könyvelőiroda vagyunk. Kereshetünk egy éttermet, borászatot, ahol megvendégelhetjük a partnereket, és például utazási irodánál a menü lehet azoknak az országoknak a tradicionális étele, ahova utaztat az iroda. Könyvelőirodánál elnevezhetjük az asztalokat, vagy választható menüket könyvviteli szakkifejezéseknek. Sok kis apróság nagyon jól fel tudja dobni és egyedivé tudja tenni a rendezvényt.
Mi legyen a program?
Az evés-ivás összetartó erejét senki nem kérdőjelezi meg, gondoljunk csak a nagy családi vasárnapi ebédekre! Egy vacsorával nem tudunk hibázni. De fontos, hogy legyen plusz program is, ami az élményt adja a partnereknek. Nagyon kedveltek a zenés táncos mulatságok, kártyaestek, színházi előadások is, de van, hogy maguk a cég kollégái adnak elő egy vicces performanszt. Profilunknak megfelelőt válasszunk!
Tematikus partnertalálkozó
Amennyiben van rá lehetőségünk, szervezhetünk rendszeresen is ügyfélpartyt. Lehet kis létszámú tematikus rendezvényekkel is kedveskedni partnereinknek. Ilyen lehet például egy pókerest, borvacsora valamelyik pincészetben, egyéni tárlatvezetés egy kiállításon, vagy quadozás terepen. A lehetőségek tárháza ma már végtelen, rengeteg ötletet tud ajánlani egy rendezvényszervező.
Ki szervezze?
Általában a marketing osztály feladata az ügyfélparty szervezése, de nem minden esetben van rá kapacitásuk, netán tapasztalatuk, de az is előfordul, hogy nincs marketingosztály a cégnél. Ilyen esetekben érdemes rendezvényszervezőhöz fordulni segítségért, aki nagyban megkönnyíti a munkánkat, és nem mellesleg sokszor költséghatékonyabban megszervezi a rendezvényt, mintha azt magunk csinálnánk.
Mikor lesz számunkra sikeres a rendezvény?
Akkor, ha a partnerek jól érezték magukat, élménnyel távoztak, és másnap lelkesen hívják vissza kollégánkat, hogy megköszönjék a meghívást, és persze ha továbbra is a kiemelt partnereink között tudhatjuk. Ehhez fontos az, hogy kollégánk, aki kapcsolatban áll az adott partnerrel, tudjon a rendezvény során kötetlenül beszélgetni vele, figyeljen rá oda, hogy jól érezze magát – és ne azzal kelljen foglalkoznia például, hogy a pincérek még nem szedték le asztalt, vagy megérkezett-e a fellépő. Ez legyen a rendezvényszervező feladata!
Emellett például egy vacsora után ne hagyjuk „szétszéledni” a társaságot! Legyen zökkenőmentes, „jólszervezett” a rendezvényünk, ahol szinte csak sodródnak az eseményekkel a résztvevők! Mutassuk be egymásnak a partnereket, hiszen a széles kapcsolatrendszer nagyon fontos a mai üzleti életben. Hálás lesz érte ügyfelünk. A szakember erre is figyel, észrevétlenül olyan pontokat épít be a programba, ami a rendezvény és az Ön cége sikerét garantálja.
Makay Lilla